Cześć, jak możemy Ci pomóc?
Rozlicz darowiznę i zapłać niższy podatek
Wygeneruj swoje roczne zestawienie wpłat
Zrzutki
Założenie zrzutki i spełnianie marzeń to zawsze trafiony pomysł! Ale żeby zbierać skutecznie, musisz wczuć się w rolę osób przeglądających social media. Najczęstszymi kanałami promocji zrzutek są Facebook, Instagram, X czy TikTok. Są to platformy, które do przyciągnięcia uwagi skutecznie wykorzystują filmy i zdjęcia, tym samym zastępując rozbudowany opis multimediami i krótkimi nagłówkami. Podczas tworzenia swojej zrzutki, pomyśl więc - co przyciągnęłoby Twoją uwagę? Czy Twoja zrzutka zachęca do kliknięcia? W kolejnych akapitach postaramy się rozwinąć tę myśl i zainspirować Cię do stworzenia treści, która będzie się klikać!
Główna zasada portali społecznościowych jest brutalnie prosta: najpierw widzimy zdjęcie, potem zerkamy na nagłówek, na samym końcu czytamy tekst. Grafika pełni rolę przynęty - jeśli ktoś ma złapać haczyk i kliknąć zrzutkę, musi zostać do tego zachęcony. Pozostawiając zrzutkę bez zdjęcia, skazujesz się na porażkę!
Żeby wykonać dobre zdjęcie, wystarczy Ci telefon komórkowy, odrobina wyobraźni i wskazówki zawarte w naszym poradniku fotograficznym. Nie będziemy ich tutaj powtarzać, ale dołożymy kilka przydatnych informacji.
Kiedy udostępnisz w social mediach link do zrzutki, użytkownicy portalu społecznościowego zobaczą jej podgląd, zawierający zdjęcie i tytuł. Sprawdź, jak wyglądają posty ze zrzutkami na naszym Facebooku i X-e - Twoje będą bardzo podobne. Zwróć uwagę, że najbardziej widocznym elementem jest zdjęcie główne zrzutki. Dlatego musi się poprawnie wyświetlać, być dobrze przycięte i przyciągać wzrok. Jeśli Twoje zdjęcie będzie ciemne, rozmazane, a sylwetka modela (przykładowo beneficjenta) zostanie ucięta lub będzie słabo widoczna - nikt nie kliknie w link i nie pozna Twojej historii!
Dobra rada: Po dodaniu zdjęcia do zrzutki, udostępnij ją na swojej tablicy na Facebooku i zobacz, jak wygląda podgląd. Jeśli zdjęcie jest nieprawidłowo wykadrowane - przytnij je jeszcze raz! Praca, którą teraz włożysz w udoskonalenie wyglądu Twojej zrzutki, zaprocentuje przyszłymi wpłatami!
Coverem Twojej zrzutki nie musi być zdjęcie - możesz też użyć filmu. Film możesz umieścić w galerii swojej zrzutki tylko poprzez zewnętrzny link - nie ma możliwości wgrania go bezpośrednio na zrzutka.pl. Aby umieścić film w galerii swojej zrzutki, wgraj go na dowolny, zewnętrzny portal (np. Youtube) i skorzystaj z opcji “Dodaj link z filmem”.
Pamiętaj, że w tym wypadku w katalogu zrzutek i w social mediach wyświetli się jego miniatura, bez znaku odtwarzania! Serwis Youtube pozwala na wgranie własnej miniaturki lub wykorzystanie w tym celu losowej klatki z filmu.
Dobra rada: To, że zrzutka.pl nie wyświetla przycisku odtwarzania w podglądzie filmu nie znaczy, że Ty nie możesz umieścić go na miniaturze. Umieść odpowiedni symbol na swojej miniaturce przy pomocy dowolnego edytora grafiki i sprawdź efekty!
Szukasz konkretnej zrzutki?
Wyżej nie ma odpowiedzi na Twoje pytanie?
Zaloguj się, aby napisać do nas przez formularz kontaktowy.