Strefy wolne od zaśmiecenia prawem, nie towarem!
Strefy wolne od zaśmiecenia prawem, nie towarem!
Our users created 1 226 828 fundraisers and raised 1 350 013 706 zł
What will you fundraise for today?
Description
Nie ma odwrotu!
Jeśli uważasz, że plastikowa butelka rzucona w krzaki to jednorazowy problem, to... no cóż, czas na zimny prysznic. Dwa słowa: kryzys odpadowy. I nie, nie mówię tu o kilku papierkach na trawniku, ale o globalnej katastrofie, która się dzieje – na naszych oczach. Zastanów się, ile odpadów wyrzucasz każdego dnia. Teraz pomnóż to razy 7 miliardów ludzi. Zaczyna ci się kręcić w głowie?
100 000 zł – tyle potrzeba, żeby zacząć działać. Jak?
Prosto. Zmieniamy zasady gry. Odpalamy akcję: Strefy Wolne od Zaśmiecenia. Brzmi jak utopia? Może, ale hej, każda rewolucja na początku wyglądała na niemożliwą. Kryzys odpadowy jest jak kryzys klimatyczny, tylko razy tysiąc. I dopóki każdy z nas będzie miał w nosie, co leży na poboczu, dopóty te śmieci będą nam podgryzały kostki.
Marketing śmieciowy – nowy hit na rynku FMCG!
Jeśli myślisz, że to tylko twoje niedopite piwo za krzakiem, to powiem ci jedno: to najgorsza reklama, jaką te korporacje mogły sobie zafundować. Śmieci, które zostawiają, są jak billboardy ich niekompetencji i znieczulicy. Idziesz do lasu? Zamiast drzew, masz festiwal marek. "Gratulacje! Oto firma, której produkty zostają w środowisku dłużej niż ty na tej wycieczce!"
Rozwiązanie? Mapa wstydu!
Mam pomysł na aplikację, która raz na zawsze zmieni sposób, w jaki myślimy o śmieciach. Chcesz wiedzieć, kto zaśmieca twoją okolicę? Nie musisz zgadywać – aplikacja wskaże ci konkretne marki. Nazwijmy to ekologicznym Tinderem – zamiast parować ludzi, będziesz dopasowywał śmieci do ich korporacyjnych rodziców. I nie tylko wskażesz winnych, ale zrobisz to publicznie, dając im niezły powód do wstydu. Żaden greenwashing tu nie przejdzie.
Dlaczego 100 000 zł?
Potrzebujemy tych pieniędzy, żeby zrobić pierwsze kroki: opłacić ludzi, którzy zaczną kodować, projektować i... przestańmy udawać – promować. Tak, marketing też kosztuje, ale to jedyny sposób, żebyśmy nie walczyli jak Don Kichot z wiatrakami. Jeśli chcesz świata bez śmieci, to musisz wiedzieć, kto ci ten syf podrzuca. I co więcej, każemy im za to zapłacić.
Grywalizacja, nagrody i... zmuszenie korporacji do działania
Wyobraź sobie, że za każdym razem, kiedy robisz coś dla środowiska, dostajesz punkty. Im więcej punktów, tym wyżej w hierarchii eko-bossów. Brzmi jak gra? No właśnie, bo to gra, ale ze stawkami, które liczą się naprawdę. Korporacje? Zmusimy ich do płacenia za swoje odpady. Dlaczego? Bo skoro to one zasypują nas śmieciami, to niech ponoszą za to konsekwencje. A kiedy zarządzający finansami zobaczą wpływ na wyniki kwartalne, uwierz mi, coś zacznie się dziać.
Co ty zyskujesz?
Po pierwsze – czystą okolicę, gdzie nie musisz odganiać się od plastikowych torebek jak od komarów. Po drugie – satysfakcję, że robisz coś, co ma znaczenie. I tak, dostaniesz za to nagrody. Bo to, co robimy, to nie jest hobby dla ekowariatów – to ruch, który ma zmieniać świat.
Podsumowując
Stawiamy wszystko na jedną kartę – aplikacja, społeczność, zmuszenie firm do odpowiedzialności. 100 000 zł to początek, ale to, co może z tego wyniknąć, to czystszy świat, lepsze życie i perspektywa przyszłości, w której nie toniesz w plastiku.
Zamiast narzekać, że świat jest do bani – zróbmy coś z tym. Razem.
Kim jestem i dlaczego właściwie czegoś od Ciebie wymagam?
Nazywam się Dariusz Justyński i od 2019 roku moim wielkim marzeniem jest utworzenie na świecie stref wolnych od zaśmiecenia. Chciałbym, aby nasz rozwój nie był aż tak bardzo widoczny w postaci wielkich hałd śmieci zalegających w naszych ulubionych miejscach. Tyle.
Oto lista moich wystąpień w mediach:
Wpisy blogowe
NOWOCZESNE PODEJŚCIE DO LOGISTYKI ODZYSKU: WYZWANIA I KORZYŚCI, Kampania 369 SORTUJ ODPADY, Link
INNOWACJE SPOŁECZNE I TECHNICZNE W WALCE Z GLOBALNYM PROBLEMEM ZAŚMIECENIA, Kampania 369 SORTUJ ODPADY, Link
RECYKLING I PRAWIDŁOWE SORTOWANIE ODPADÓW, Kampania 369 SORTUJ ODPADY, Link
ŚWIĘTO PRACY DLA BOHATERÓW RECYKLINGU, Kampania 369 SORTUJ ODPADY, Link
ODPADY - WSTYDLIWY PROBLEM BRANŻY FMCG, Kampania 369 SORTUJ ODPADY, Link
POROZMAWIAJMY O ODPADACH W JĘZYKU MATEMATYKI, Kampania 369 SORTUJ ODPADY, Link
O POTRZEBIE OCENY JSSO POD KĄTEM EMISJI GAZÓW CIEPLARNIANYCH, Kampania 369 SORTUJ ODPADY, Link
Zapraszam Cię też do zapoznania się z innymi tekstami na stronie kampanii 369 Sortuj Odpady!
Zaobserwuj mnie w mediach społecznościowych: Repatrol
There is no description yet.
Create a tracking link to see what impact your share has on this fundraiser.
Create a tracking link to see what impact your share has on this fundraiser.