Wspomóż Szkołę Podstawową w Junju w Kenii
Wspomóż Szkołę Podstawową w Junju w Kenii
Our users created 1 226 956 fundraisers and raised 1 350 342 073 zł
What will you fundraise for today?
Updates5
-
Najlepsi nauczyciele uczą sercem, a nie książką. Aby kształtować małe umysły, potrzeba wielkiego serca. Lepszy niż tysiąc dni pilnej nauki jest jeden dzień ze wspaniałym nauczycielem. I taki to był dzień 21 listopada w niewielkiej (360 uczniów) Szkole Podstawowej nr 29 we Wrocławiu - Dzień Życzliwości z kiermaszem wsparcia ubogiej szkoły w Junju z tysiącem kenijskich dzieci. Zebrano ogromne pieniądze w tym tylko roku - 15 130 zł (teraz 8130 i wiosną 7000) z założonego planu 40 tys. zł (tj. 38 procent).
Zebrane środki będą przeznaczone na: montaż systemu umożliwiającego zbieranie wody podczas deszczu, która byłaby używana do mycia rąk oraz w toaletach (orynnowanie budynków i zakup pojemników wyceniono na ok. 10 tys. zł), wykonanie wewnętrznej instalacji elektrycznej w pięciu zespołach budynków z podłączeniem kablowym do złącza głównego z zabezpieczeniem antyprzepięciowym (aktualnie prąd jest poprowadzony wyłącznie do jednego budynku).
Jest to przedsięwzięcie bardzo skomplikowane. Niewielu fachowców w Kenii ma wiedzę i uprawnienia, a ponadto procedury wykonawcze wymagają wielu zgód. Problem jest w tym, że kiedy zostanie ponownie włączony prąd po codziennych przerwach w dostawie, siła jego "uderzenia" jest tak wielka, że np. w szkole spaliły się wszystkie tablety (były podłączone na noc do ładowania), a w hotelu, w którym mieszkać będzie 130 "naszych" osób podczas zimowych ferii, spaliły się we wszystkich pokojach telewizory.
Kolejny cel to zakup niezbędnych artykułów (ołówki, długopisy, gumki, strugaczki itd.) dla uczniów, których status materialny nie pozwala na ich nabycie oraz drobnego sprzętu sportowego na potrzeby zajęć z wychowania fizycznego. Z Polski nie kalkuje się tego przywozić. Po pierwsze w Kenii to wszystko jest tańsze, a po drugie zabierając większą liczbę (ponad 10 sztuk na osobę) narażamy się na nałożenie cła po przylocie.
Najcenniejsze są jednak rzeczy, które nie mają ceny, jak miłość, przyjaźń, serdeczność, tolerancja, poczucie odpowiedzialności. Prawdą jest też, że można być szczęśliwym bez pieniędzy - jak wiele dzieci oraz rodzin na świecie - i żyć w nieszczęściu mimo pełnego portfela. Głównodowodząca akcją zbiórki nauczycielka podsumowała krótko: "Padam ze zmęczenia, ale jestem szczęśliwa i spełniona".
W organizację kiermaszu w SP nr 29 zaangażowały się Rada Rodziców, Samorząd Uczniowski, Wolontariat, biblioteka szkolna, a przede wszystkim UCZNIOWIE, nauczyciele, rodzice, pracownicy administracyjni oraz Fundacja Medyczna Solidarność, słowem WSZYSCY. I WSZYSTKIM z głębi serca zarząd klubu składa najserdeczniejsze podziękowania. Czyńmy dobro innym, a wróci ono w nieoczekiwany sposób.
Okazując życzliwość innym, sami czujemy się lepiej i sprawiamy, że nasze otoczenie się zmienia. W atmosferze miłości i szacunku kreujemy lepszy świat – taki, w którym każdy jest bezpieczny bo wie, że może liczyć na drugiego człowieka. Życzliwość to postawa wobec innych ludzi i świata.
No comments yet, be first to comment!
Add updates and keep supporters informed about the progress of the campaign.
This will increase the credibility of your fundraiser and donor engagement.
Description
Szkoła Podstawowa w Junju w Kenii to szkoła rządowa. Zlokalizowana jest w hrabstwie Kilifi, na północ od Mombasy, z dala od asfaltowej drogi. Została utworzona w 1952 roku, a w obecnej lokalizacji mieści się od 1962 roku. W tym to regionie działalność pomocową i humanitarną prowadzi od 2019 roku sekcja "podróżuję i pomagam" Klubu Sportowego Polskie Himalaje z siedzibą w Krakowie. Z początkiem 2022 roku, po kolejnej wizycie grupy podróżników, szkoła w Junju została włączona do programu wsparcia przez darczyńców.
Aktualnie uczy się w niej około 1050 uczniów pochodzących z bardzo ubogich rodzin. Mieszkańcy tego regionu nadal żyją w tradycyjnych domach z gliny piaskowej, pokrytych makuti (dach z liści palmowych). Większość nie ma prądu i bezpośredniego dostępu do wody pitnej. W przeważającej części przynajmniej jedno z rodziców jest bezrobotne. Pozostali trudnią się głównie uprawą roli lub drobnym handlem.
Generalnie dzieci jedzą jeden posiłek dziennie, a bardzo uboga w składniki odżywcze dieta bazuje na herbacie i owsiance z prosa lub ugali - papka z mąki kukurydzianej. Większość nie stosuje odpowiednich środków higieny, gdyż na ich zakup rodzice nie mają pieniędzy.
W tych właśnie regionach wybrzeża Kenii bardzo, ale to bardzo potrzebna jest edukacja, której efektem jest m.in. wzrost świadomości (zdrowie, higiena czy ochrona środowiska).
Szkoła zatrudnia 17 nauczycieli: dziewięciu mężczyzn i osiem kobiet. Dodatkowy personel stanowią cztery osoby: dwie kucharki i dwóch ochroniarzy.
Pomimo wielu trudności placówka osiąga niezłe wyniki: szóste miejsce wśród 39 szkół w regionie i 97. w dywizji, co świadczy o jej wysokim potencjale.
Położony na wzniesieniu teren o kształcie prostokąta ogrodzony jest drutem kolczastym. Zabudowania szkolne (klasy i inne budynki) rozmieszczone są wzdłuż ogrodzenia, środek stanowi boisko szkolne (w tym obszar do gry w piłkę nożną i siatkówkę). Do dyspozycji dzieci jest 17 klas o wymiarach 7x8 metrów. Na jedno pomieszczenie przypada ponad 60 uczniów.
Część budynków jest bardzo stara i w słabej kondycji, a liczba pomieszczeń i udogodnień jest niewystarczająca. Na ten moment pod względem konstrukcyjnym (budowlanym) największym problemem jest nie wystarczająca liczba toalet i ich stan techniczny. Konieczna jest więc modernizacja infrastruktury sanitarnej. Na wszystkich uczniów szkoły przypada łącznie 5 toalet (12 stanowisk - dziur w ziemi).
Kolejnym niezbędnym elementem projektu jest poprawa dostępu do wody i energii elektrycznej (modernizacja infrastruktury wodnej oraz sieci elektrycznej).
Na co będą przeznaczane zebrane środki w łącznej kwocie około 40.000 zł? Przede wszystkim na:
1) zakup niezbędnych artykułów (ołówki, długopisy, gumki, strugaczki itd.) dla uczniów, których status materialny nie pozwala na ich nabycie oraz drobnego sprzętu sportowego na potrzeby zajęć z wychowania fizycznego;
2) wykonanie wewnętrznej instalacji elektrycznej w budynkach szkolnych z podłączeniem kablowym do złącza głównego (aktualnie prąd jest poprowadzony wyłącznie w jednym budynku);
3) wykonanie i montaż okien oraz drzwi w ośmiu pomieszczeniach (klasach);
4) zakup i montaż dwóch nowych pojemników na wodę pitną o pojemności 5000 litrów każdy.
W kolejnym etapie zajmiemy się m.in. budową przynajmniej trzech toalet oraz montażem systemu umożliwiającego zbieranie wody podczas deszczu (orynnowanie budynków i zakup pojemników).
Celem naszego projektu jest szeroko pojęta poprawa warunków i jakości nauczania w Szkole Podstawowej w Junju. Zdajemy sobie sprawę, że wymaga ona renowacji i modernizacji, zarówno w sferze budowlano-instalacyjnej, jak i unowocześnienia i przebudowy w sferze jakości edukacji. Chcielibyśmy, aby szkoła ta była bezpieczna, przyjazna uczniom i nowoczesna, a nauka w niej przyjemna i efektywna. Aby absolwenci posiadali odpowiednią wiedzę, by móc kontynuować naukę na kolejnych szczeblach edukacji.
Chcemy, aby szkoła zapewniła interaktywność i korzystanie z pomocy dydaktycznych podczas przeprowadzania zajęć niezależnie od poruszanego tematu. Pomoce dydaktyczne działają bowiem na zmysły uczniów i ułatwiają im poznawanie otaczającej rzeczywistości. Do ich zalet zalicza się również urozmaicanie lekcji przepełnionych teorią oraz skracanie procesu nauczania. Uczniowie nie nudzą się, poznają świat w sposób bardziej bezpośredni i są zainteresowani nauką.
Aktualnie dzieci w szkole w Junju bazują na wykładach nauczycieli i czasem na wydrukowanych materiałach edukacyjnych (ksero). Dzięki zastosowaniu nowoczesnych metod i profesjonalnych programów tematycznych, dzieciom łatwiej będzie zrozumieć pewne zjawiska czy procesy np. podniebne rzeki (zjawisko, które obrazuje jak wylesianie wpływa na globalny cykl hydrologiczny).
Kim jesteśmy: Klubem Sportowym Polskie Himalaje z siedzibą w Krakowie, który do 10 stycznia 2019 roku nosił nazwę KS Ski Test Kraków. Został założony w 2010 roku i wpisany przez Prezydenta Miasta Krakowa do ewidencji klubów sportowych nie prowadzących działalności gospodarczej pod nr KS/99.
Nie jesteśmy fundacją, a stowarzyszeniem posiadającym osobowość prawną. Działamy na podstawie statutu oraz obowiązujących przepisów prawa. Nie pobieramy żadnych prowizji, opłat z tytułu akcji charytatywnych. Wszystkie zebrane środki (100 %) przekazujemy zgodnie z wytycznymi. Do wglądu posiadamy wszelkie potwierdzenia wydatków, zakupów, wpłat itd.
Na co dzień organizujemy imprezy biegowe, prelekcje i spotkania podróżnicze oraz wyprawy w różne zakątki świata dla wszystkich grup wiekowych. Od 2019 roku w szczególny sposób zajmujemy się Kenią. Naszą bazą wypadową jest region Bamburi na północ od Mombasy. Organizując wyjazdy pomagamy mieszkańcom okolicznych miejscowości (Mtwapa, Bonami) i nie pozostawiamy ich własnemu losowi z chwilą powrotu do Polski. Dzięki darczyńcom wspomagamy edukację zdolnych dzieci z ubogich rodzin. Więcej informacji o działalności klubu na stronie polskiehimalaje.pl w zakładce O NAS, a także w grupie na Facebooku "Kenia - podróżuję i pomagam" https://www.facebook.com/groups/616143992199630
There is no description yet.
Create a tracking link to see what impact your share has on this fundraiser.
Create a tracking link to see what impact your share has on this fundraiser.